Ympäristöneuvoston neuvottelut päätökseen Luxemburgissa
EU:n ympäristöneuvosto on päässyt 29.6. Luxemburgissa sopuun uuden ilmastopaketin keskeisimmistä lainsäädäntöehdotuksista.
Keskeisiä teemoja oli päästökaupan vahvistaminen ja laajentaminen.
Päästökaupassa on kaupankäyntiä päästöoikeuksilla.
Autoilua kiristetään ja päästökauppaa vahvistetaan
Päästökauppaa laajennetaan esimerkiksi meriliikenteeseen sekä rakennuksiin ja tieliikenteeseen tietyiltä osin. Tiedotteen mukaan neuvoston yleisnäkemys on myös tehostaa lentoliikenteen päästökauppaa.
Myös autoilun päästötavoitteita on tarkoitus kiristää.
Euroopan unioni on hyväksynyt aloitteen, joka päättäisi polttomoottorilla toimivien ajoneuvojen myynnin vuoteen 2035 mennessä alueella.
Ympäristöministeriön tiedotteessa mainitaan myös, että vuonna 2035 diesel-, bensiini-, kaasu- ja lataushybridiautojen valmistus käytännössä loppuisi.
Suomen ympäristöministeri Maria Ohisalo kommentoi aihetta:
”Tänään otettiin suuri harppaus kohti ilmastoystävällistä EU:ta, kun ympäristöneuvosto sopi päästökaupan huomattavasta vahvistamisesta.”
-Ympäristöministeri Ohisalo
Keskeiset kohdat ilmastopaketissa
- Päästökauppa merkittävin ja sitä vahvistetaan
- Ilmastotoimien sosiaalirahaston perustaminen etenee
- Lentoliikenteen päästökauppaa pyritään tehostamaan
- Liikenteen ja maatalouden ilmastotavoitteita kiristetään
- Autojen päästörajoituksia tiukennetaan
- LULUCF -maankäyttöasetus etenee
Ympäristöministeriön tiedotteessa asiakohdat luettavissa avattuna:
EU:n ympäristöministerit sopivat ilmastopaketin useista lainsäädäntöehdotuksista – päästökaupan laajentaminen etenee (Tiedote 29.6.)
ai jumalauta, never stop the madness 🤘
ei pelkoa, nämä sionistien aivonpestyt robotit ovat siihen kaatunneet omaan mahdottomuuteensa. nämä hölmöt kun ei ymmärrä että co2 ei aiheuta mitään ihmeen katastroofeja, mutta ku järki ei toimi niin ei, eu kaatuu omaan mahdottomuuteensa jonkun vuoden päästä, sitä odottaessa käyttäisivat järkeää, vety on keksitty sitä on vedessa ja merta on monenkilometrin syvyydellä, parin tonnin modifioinnilla diesel/ottomootrin saa nykyisellään toimimaan vedyllä. se on tulevaisuutta.
Veden hajoittaminen hapeksi ja vedyksi kuluttaa saman määrän energiaa kuin vedyn yhdistäminen happeen (poltto moottorissa) tuottaa. Siihenkin tarvittaisiin ydin tai muuta energiaa.
Lisäksi vety autoissa tarvitsee säilytyksen tähden nesteyttää, johon kuluu puolet vedystä saadusta energiasta. Sähköauto on vetyautoa parempi ratkaisu, siksi siihen siirrytäänkin ilmastopripagandan pakottamina.
Ilmastopropagandan taustalla on halu luopua fossiilisista polttoaineista, koska länsimaitteen varoja siirtyy arabeille ja slaaveille.
Miksi vihreät ovat kansaamme vastaan ? Miten heistä pääsisi lopullisesti eroon ?
Vihreäpropaganda on puolueen kannatuksen lisäämiseksi ottanut käyttöön elämälle hyvin haitallisen ilmastopropagandan. Energian käyttö on välttämätöntä nykyoloissa, minkä ilmastopropaganda tekee kalliiksi tai jopa mahdottomaksi.
kokosuomen autokannan muuttaminen sahkoisiksi vaatii n 20 ydinvoimalan rakentamista, todella vihrea visio.
eli pari voimalaa per vuosi ja tuo yksikaan ei valmistu koskaan kun rahat menee nokian lailla korruptioon eika varsinaiseen rakennusurakkaan
Ei ne suunnittelekaan, että kaikki autoilis vaan autoilun määrä putoaa varmaan jotain 90%:a.
Noi mielisairaat hullut pitäis saada heti sivuun ja vankilaan. Ne tuhoaa läntisen maailman, ja millä lihaksilla ne aikoo muka sotia Venäjää ja Kiinaa vastaan myöhemmin tällä vuosikymmenellä. Toisaalta jopa Venäjän hallinto rupee näyttämään jo vähemmän pahalle kuin tämä länsimainen kuspäiden touhu.
Kaasuauto lienee kaikista ympäristöystävällisin naiden viherhullujen kriteereillä. Volvon tekemän tukimuksen mukaan sähköauto on dieseliä ympäristöystävällisempi vasta 110 000 kilometrin jälkeen ja aukut taas lienevät sököjä noin 200 tkm kohdalla. Kaasuauton päästöt on taas selkeesti besa- ja diesel vehkeitä pienemmät, joten logiikka siihen perustuen mitä noi hullut väittää on tässäkin asiassa hukassa.